tisdag 17 augusti 2010

Syster på kryckor

Igår opererades min syster i knät. Några lösa broskbitar har legat och rört sig i hennes knä i några år och igår gjorde hon en titthålsoperation. Allt gick bra och jag önskar att jag också hade fått genomgå en sådan "enkel" operation. Men lillasyster blev sövd och vaknade upp med ett stelt knä och bandage, inte så "bara". Operationer är en procedur  i sig som man helst vill undvika. Om några veckor har hon en friskt knä och hon slipper smärta och låsningar.

Om en vecka vaknar jag upp på uppvaket; Illamående, bandagerad och stel. Sen ger jag mig ut i vida världen, med två hela knän. Jag är så förväntansfull!

En fördel med att operera sig 24 augusti:
Jag har en grymt bra anledning till att ligga raklång framför TV:n och se alla ligapremiärer som drar igång nästa vecka. GILLA! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar