onsdag 25 augusti 2010

En annorlunda födelsedag

Det blev ingen större tillställning på min födelsedag, vi skjuter upp firandet tills på söndag.  Nu under kvällen har värken i benet blivit mer intensiv. Lokalt kring såret har jag börjat känna värk, men allt kan lindras med lite piller. Jag har undvikit att ta morfintabletterna för jag mådde inte särskilt bra förra gången jag knapprade dom. Men det är klart,  läkemedel som klassas som knark ska man inte må särskilt bra av. Jag kanske tar just en innan jag ska sova, så jag slipper yrsel och hjärtklappning.

Läkaren som opererade mig ringde idag och så att allt hade gått bra. Han hade hittat en bra och stark sena som var samma storlek som senan dom skapade mitt högra korsband med. Inga andra menisk- och broskskador fanns.

Jag har även börjat med mina hemmaövningar. Svettigare kan det inte bli!
Knästräcket är bra, men så fort jag ska pressa benet mot mig så reagerar lårmuskeln, smärta!
Men jag mår nästan oförskämt bra. 

Om man kan räkna en lyckad operation som en födelsepresent så gör jag det!


2 kommentarer:

  1. med risk för att bli tjatig.. men fan vad du är strong Carro!

    SvaraRadera
  2. de där morfintabletterna är inte att leka med alltså! haha, jag låg verkligen utslagen i en hel dag efter att jag hade tagit en. blev tvungen att stoppa fingrarna i halsen. fy tusan. tar hellre smärtan än det illamåendet/yrseln.

    och ja förstår verkligen att en lyckad operation måste ha varit den bästa födelsedagspresenten! äntligen är du hel igen! kämpa på med hemmaövningarna nu! :)

    SvaraRadera