fredag 27 augusti 2010

3 dagar efter operationen

Mitt knä för dagen
 Jag har fortfarande knät lindat för att motverka svullnad, jag var bara lite nyfiken hur det såg ut :) Visst ser det bra ut? Svullet och blodigt såklart, men jag kan stå som vanligt med full sträck. De senaste tre dagarna har gått förvånansvärt bra. Jag har knappt haft någon smärta och jag undrar om den där sprutan i ljumsken var någon slags superbedövning som bara lurar mig att jag mår bra, eller så går allt  (än så länge) bra. Jag har trappat ner med smärtstillande för jag tycker att man inte ska knapra en massa piller i onödan.

När jag är stilla så kan jag för en sekund glömma bort att jag är opererad, ingen smärta alls. En diffus smärta på skenbenet har börjat komma och den smärtan hade jag vid första operationen också. Baksida lår börjar kännas bättre. Nu känns det mer som en galen träningsvärk. Men man får ändå ta det försiktigt. När man minst anar det kan det dra ihop sig på baksida lår, och det mina vänner är INTE skönt :P

Den 2 september har jag mitt första besök hos min sjukgymnast som får dras med mig ett tag till. Men om jag känner mig okej i knät under början av nästa vecka så tar jag bussen till Step In och tjuvstartar litegrann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar