torsdag 23 september 2010

Stockholm

Vilken underbar weekend jag har haft i Sthlm. Vi levde loppan i 5 dagar, träffade 5 ungrare, 2 australiensare, shoppade, gick i regn, gick i solsken, åt mat...

Vi gick nästan överallt vilken innebar en liten chock för mitt baksida lår. Efter alla promenader hade mitt lår dragit ihop sig så mycket så att det var ömt så fort jag tog i det. Men med lite massage och ipren-gel så slappnade muskeln av. Jag vet inte riktigt hur bra det egentligen var att gå så mycket, men nu har jag inte alls någon känning så jag såg det som ett bra träningspass.

Idag har jag avverkat en bra pass på gymmet. Jag är fortfarande på Fas 1 av min rehabilitering som innebär att få igång rörelse och hitta balansen. På måndag får jag nya övningar, tjoho!

Förresten, man blev ju rekommenderad att använda kryckor 3-4 veckor efter operationen. Hur länge använde ni korsbandsopererade kryckor? För att inte snedbelasta och som stöd är ju kryckor suveränt, men jag tröttnade ganska snabbt..

2 kommentarer:

  1. hm, jag använde kryckor i typ 10 dagar tror jag. egentligen skulle jag ha slängt dem efter första sjukgymnastbesöket vilket var 5 dagar efter op men eftersom det fortfarande var snö och ganska halt ute så fick jag ha dem lite till... så det var ganska kort tid för mig. det är ju väldigt olika det där. det stod 2-4 veckor i mina papper tror jag men sjukgymnasten tyckte tydligen det var onödigt. efter 4 veckor gick jag utan att halta minns jag...

    SvaraRadera
  2. Jag slutade nästan efter bara två veckor med kryckor!! Och det var ju ett misstag för mig. Blev ju svullen som bara den sen! Men för vissa funkar det och andra inte. Känn efter :)

    SvaraRadera