tisdag 23 mars 2010

Svar från magnetröntgen

och svaret var tyvärr det väntade; det vänstra korsbandet är helt av. Jag frågar läkaren om det "bara" var korsbandet som var skadat. Bara och bara svarar läkaren och säger att jag klarat mig från meniskskador.

Jag visste redan av mitt korsband var av. Vid de både skadetillfällena "kände jag att något gick av"och jag har haft samma smärta efteråt; ont vid insidan av knät och bakom knäleden.

Jag har haft ett avslitet korsband i en månad nu och jag har vetat det hela tiden. Så det känns inte som ett dödsbesked eller något sånt när läkaren ringde imorse.

Fortfarande ett svullet knä. Det kan ta upp till 5-6 veckor
efter skadetillfället innan svullnaden lägger sig.

3 kommentarer:

  1. åh nej! :(
    jag känner tre tjejer som har varit med om ungefär samma sak. en kort comeback från första skadan och sen pang, så smäller det igen. det är så himla orättvist. fy. jag finner inga ord... jag kan inte ens föreställa mig hur du mår och hur du känner dig efter det här... :(

    jag hoppas verkligen du hittar en bra väg och en bra plan för hur du ska gå vidare med livet. låt inte knät stoppa dina drömmar!

    SvaraRadera
  2. Du är sjuktbra egentligen. Det var du som fick mig att vilja kämpa lite mer.

    SvaraRadera
  3. FY va jobbigt! Jag lider med dig! Jag operarade mig för tre veckor sedan och jag kan inte ens drömma om att behöva genomlida det igen. Kämpa på!
    Kram Frida

    SvaraRadera