tisdag 23 mars 2010

Fundering...

... Jag jämför min knästatus nu med förra året denna tid. Jag är ändå lite positiv... Nu när snön börjar smälta kan jag börja springa ute, det kunde jag inte förra året. Jag kommer kunna börja åka inlines när snön försvunnit (förretsen, inlines kanske inte är det bästa att pröva på utan korsband?), det kunde jag inte förra året. Jag slipper småhalta mig igen sommaren, det gjorde jag förra året.

Tiden att komma komma tillbaka till "vardagen" efter en operation är ju grymt mycket längre än att komma tillbaka till "vardagen" efter skadetillfället. Så... jag räknar ändå med en ganska trevligt sommar trots att jag inte kan spela fotboll.

(Jag försöker intala mig själv en massa konstiga fördelar med ett avslitet korsband som jag inte kommer operera före sommaren)

I väntan på att snön smälter får jag hålla mig till denna maskin.
Sen kan man ju roa sig med följande övning, fram och tillbaka...

I allt elände har jag fortfarande siktet inställt på det här...

2 kommentarer:

  1. När skadade du ditt vänstra knä? Jag kunde böja mitt knä helt ett par månader efter min skada tror jag (om jag minns rätt)

    Jag gjorde illa mig i september. Korpenfotboll! Hemsk sysselsättning ;-) Fick en smäll på insidan av knät och sen låg jag där med trasig menisk, skadade ledband, tilltryckt skelett och avslitet korsband. Opererade några veckor senare för att fixa menisken. Var länge osäker på korsbandsrekonstruktion men jag ville ju ändå ha ett stabilt knä. Är akrobat så jag har inte kunnat slå volter och sånt sedan jag skadade mig...

    Hur gjorde du illa dig?

    SvaraRadera
  2. Hallå bruden! Jag tänker bara att din situation påminner lite om Pilla F's, hon skadade sig kort efter sin första och nu är hon tillbaka och kör för fullt! Kanske är din lite alvarligare, men grejen är att man kan spela handboll tills man typ är 60 eller nå! Förutsätt nu att du är fitt nog för det vid den åldern, men du förstår vad jag menar.

    Sen så skulle jag vilja påpeka att jag har ett par prima inlines som typ aldrig används för att jag tycker det är så tråkigt att åka själv. Så om du är sugen på det sen så kan vi glida tillsammans när snön försvunnit!

    SvaraRadera