lördag 28 mars 2009

SPA

Stora framsteg för mitt knä nu. Imorgon tror jag att jag kastar kryckorna. På tisdag är det två veckor sedan operationen och då ska såren ha läkt. Hoppas det, för det är gode besvärligt att plasta in hela benet för en dusch. På måndag har jag även fått tid för mitt första besök hos sjukgymnasten. Då ska jag få mitt program.

Alla elitidrottsmän/kvinnor kommer så fruktansvärt snabbt tillbaka efter en korsbandsskada. Dom tränar typ 2 ggr/dag, 6 dagar i veckan och är tillbaka 6 månader efter operationen. Men det är klart, det är ju idrotten de försörjer sig på. Ett pajjat knä kan vara förödande. Brutna kontrakt och en karriär som blir lidande. Det är klart att dom vill tillbaka så snabbt som möjligt.

Jag vill också tillbaka så snabbt som möjligt. Ett halvår från och med nu är september och div 1-premiär. Lockande så säg! Men om än jag har ett fungerande knä en,två, tre månader efter det så blir det nog bra trots allt. Jag ska iallafall försöka träna 4-5ggr/vecka. Det blir bra :)

--
Idag har jag varit på stan med mallan. Jag har blivit kär i gladiatorsandaler så idag slog jag till! Vi köpte även lite smått och gott till våran SPA-kväll.

Glöm inte world earth hour!
http://liveearth.org/liveearth/wp-content/uploads/2009/03/earth-hour.jpg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar