tisdag 31 mars 2009

Sjukgymnastik

Dagen började kl 09.00. Jag hade min andra tid hos sjukgymnasten idag kl 10.00. Mitt program består av 5 ynka övningar, men det tar sin tid. På torsdag ska jag få min sjätte övning.

Vi pratade lite om framtiden. Min sjukgymnast (Erika) så att jag får sikta in mig på fotbollen nästa sommar. Hon vill inte släppa mig för tidigt. Hon tycker det är hårt att gå på handbollen mitt i serien, knät är inte riktigt beredd på den påfrestningen. Det är kanske bättre att vänta 9-12 månader för att ha ett knä som fungerar hela livet än att komma tillbaka för tidigt och krascha knät ett halvår senare. Dessutom är det inte bara knät som kan fara illa av om man börjar för tidigt, även baksida lår och vaden kan få bristningar. Aj!

Jag blev lite förvånad när hon sa att det är bättre att sikta in sig på fotbollen och inte spela handboll kommande säsong. Jag hade ändå hoppats och trott att mitt knä var okej för handboll efter jul. Nu får vi se hur det blir. 9-12 månader är så lång tid... Blä för skador!

Skadan kom så olägligt. Det är nog det jag stör mig mest på. Jag hade tänk mig att denna handbollssäsong och kommande fotbollssäsong skulle ha blivit det sista jag skulle göra före jag skulle plugga, resa eller flytta. Men det blev ju inte riktigt så. Nu ska jag stanna här i minst 1 år till och fixa knät.

-
Nu sitter jag här framför datorn och fryser. Efter knäövningarna ska man lägga på kyla för att lindra svullnaden. Burrburr! Gode kallt, men gode skönt för mitt lilla knä! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar