fredag 15 oktober 2010

Tid hos sjukgymnasten

Då har jag träffat min sjukgymnast för sista gången innan flyttlasset går till Oslo.
Nu blir jag lite mer självständig i min rehab vilket innebär självdisciplin. Men hon har ju själv utnämnt mig till "korsbandsproffs" så jag får väl försöka leva upp till det. Jag skulle kalla mig ofantligt korsbandstrött.

Det blev inte så många nya övningar. Jag ska däremot öka belastning på benpress, bencurl och vad allt nu heter. Sen fick jag nya datum och mål att se framemot.
11v efter operation, allstå kring 2-9 november får jag börja jogga och hoppa. Under början av november får jag även börja gå på spinningpass och bodypump. En fin månad på många sätt. Då tar min rehab ny fart och det kommer börja kändes mer på riktigt, att det kommer gå vägen denna gång också. Jag minns bara vilken lättnad det var, efter min första korsbandsskada, när jag tog mina första löpsteg.

I gymmet såg en tjej som var nyopererad och som jag för övrigt spelade fotboll med den senaste säsongen jag spelade. Tusan tänkte jag. Duktig och korsbandsskadad, orättvist.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du är så jävla stark! Att komma tillbaka och sen skada nästa korsband. Jag opererade mig för en månad sen och skulle bli helt knäckt om jag nu lyckas skada korsbandet igen. När jag ser att du har klarat det två gånger vill jag bara kämpa vidare. Bli bra igen och spela det jag älskar HANDBOLL! Tack :)

    SvaraRadera
  2. Hej, jag skadade mig under en handbollsmatch i mars. Skulle jobba hem, vi fick en kontring emot oss. När jag sprungit om den kontrande spelaren och skulle vända mig om fastnade foten i golvet. Sen var det kört.

    Hur har det varit för dig? Har du haft problem med domningar och smärta i skenbenet? Hur länge gick du med kryckor?

    SvaraRadera
  3. jaa, när tusan är man inte korsbandsskadad längre? den frågan skulle jag gärna vilja ha svar på. jag har klarat mina styrketest, tränar fullt och har spelat matcher men ändå blir man behandlad som en i rehabgruppen.......

    lycka till med allt i oslo förresten! du kommer fixa rehaben galant!

    SvaraRadera