måndag 7 september 2009

Tillbaka efter helgen i Stockholm

till det lite mer stillsamma livet i Pite...

Jag har haft sjukt kul i Sthlm!
Lördagen började med det bästa: Hotellfrukost! Vi fick inte bara bo i sviten utan vi bodde även granne med frukostserveringen. Sedan gjorde vi stan. Eller rättare sagt jag. Papsi och Issa for till naturhistoriska riksmusemet och jag mötte upp Hannis och co. Jag blev grymt taggad på att plugga när jag såg Hanns stora ryggsäck som hon konkade med sig överallt. Nog för at den inte var fylld med så mycket skolsaker just den här gången, men hon såg ut som en riktig student!

Efter att Issa och Pappa kollat in monster så slappade vi en stund på hotellt innan vi begav oss på en sportbar. Jag älskar sportbarer, det bästa utestället man kan hänga på före man drar vidare på fest. Att Sverige-Ungern spelade just denna kvällen gjorde ju inte saken sämre... och att Sverige gjorde 2-1 i 93:e spelminuten gjorde ju inte trycket inne på sportbaren sämre...

Efter mat och fotboll på sportbaren var det dags att ansluta sig till Pitefesten i Gamla stan med pitebor och en uppsalabo :) Kom väl lite väl sent för att sitta och ta det lungt, så jag klunkade några drinkar, kände tagget och hade det riktigt trevligt.

På söndag hade man ingen tid för att vara bakis. Nejnej, frukosten var serverad och några timmars shopping väntade före vi skulle börja bege oss hem. Vi åt en fet hamburgare vid kungsträdgården, lyssnade på musik, gick runt i några affärer.

När våra ben inte bar oss längre så bestämde vi oss för att spara dom sista krafterna för att ta oss till centralstationen och sen vidare till arlanda. Pappa hade senadrag under foten, issa hade ont i benen. Jag hade fruktansvärt ont i baksida lår. Min nyinköpta stela kjol gjorde att jag var tvungen att gå myrsteg en hel dag i Stockholm. Detta gav mig en fruktansvärd träningsvärk. Kjolen var fin!

Nu, måndag... känner mig allmänt seg. Jag skiter i träningen idag. Jag taggar upp för de kommande miljoner dagar jag måste träna. Det kommande dagarna, veckorna och månaderna ska jag se som "sista rycket" för min rehabelitering. Ganska roligt att jag kallar det sista rycket men det känns mycket roligare då!

Så länge jag inte har jobb eller studier som tröttar ut mig så får det vara träningen som får det uppdraget. Annars kommer jag att ha överskottsenergi som kommer göra mig tokig. Självklart ska jag vara med mina vänner. Men problemet är att ni inte tröttar ut mig :)

Ikväll vill jag se fotboll, det får bli så :) Tror det var infjärden som spelade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar