torsdag 10 september 2009

Tester hos sjukgymnast!

Nu har det snart gått 6 månader efter operation och då börjar det lite pirriga sättas igång, Tester! Idag hade jag tid 11.30. Började med att hoppa med det friska knät in och ut i en fyrkant i 30 sek. Sedan det dåliga. Verkligen jobbigt! Man vill ju göra så bra resultat som möjligt och då spänner man sig. Nåja, jag hoppade så fort jag kunde, bättre än så är inte mitt knä för tillfället.

Imorgon har jag tid 10.00. Då ska jag ha en skivstång på axlarna 15 kg, trycka ifrån mitt opererade ben och upp på en sorts brits. Upp och ner. På 90 sekunder ska jag klara 30 st. Jag har tjuvtränat och jag har klarat det dom två gångerna jag har prövat. Inte lite mjölksyra man får...

På måndag kväll ska jag till Boden hos någon Putte för mera tester. Då ska han mäta styrka i fram- och baksida lår. Spännande och se!

Efter det så kanske det inte händer så mycket mer på sjukgymnastfronten. Snart har jag ett resultat om hur mitt knä mår. Jag ska börja vara med lite mer på handbollen. Börja med sidsteg, belasta mer och mer och formodligen börja hoppa mer på höger knä. Så då blir det mer på egen hand. Ha pli på sig själv och träna, träna och träna.

Ett opererat knä är som bäst två är efter operationen.

Ikväll ska jag se träningsmatch mellan strömnäs-lillpite. En träningsmatch är ju alltid en träningsmatch, men det blir ändå kul och se vart lagen står iår. Och det är ju trots allt ett derby.

GO SGIF!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar