måndag 14 september 2009

Biodex-maskin

Idag har jag suttit i biodex-maskin i Boden. Första testet jag fick göra var explosivitet, allstå lite lättare måstånd och sedan ta i för kung och fosterland, UPP och NER. Pangpang!

Sedan fick jag testa råstyrka. MYCKET tungt motstånd, UPP och NER, paaaaaaaaangpaaaaaaaang...

Sedan fick jag från stillastående, händerna knutna bakom ryggen, hoppa så lång jag kunde på vänster resp. höger ben. Kände mig lite darrig efter sittning i elektriska stolen men det gick bra.

Sedan fick jag se massa kurvor och uträkningar. Han sa att jag låg över 90 % i styrka på mitt opererade knä, det lät ju helt fantastiskt. Jag tackade Putte efter mitt 15 min låånga besök på Step IN i Boden och körde hemåt.

På torsdag träffar jag Erika. Då har hon fått kurvorna faxade... får se vad hon säger och tycker :)
Det var helt klart en positiv överaskning att han sa att det såg bra ut. Jag har själv känt mig så tung i höger ben. Ingen kraft och spänst alls. Men att få ett litet besked om att träningen ger resultat var ju jätteskoj.

Nu är det bara att fortsätte i samma stil + lite jobbigare, lite svettigare...

För varje svettdroppe så kanske man är tillbaka en timma snabbare?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar