måndag 10 augusti 2009

10 Augusti 2009

Jag och lillasyster var och såg revy-sm på pite havsbad i lördags. Tänk er en helg med en massa revyfolk i alla åldrar, vilken energi!! :) Piterevyn hade ett bidrag och det var porrfritt. Tyvärr blev det inga priser men dom var ändå hur glada som helst efter en lyckad helg! Det var ett ungt revygäng som tog storslam, kul!

Min bror var scenarbetare och när han skulle avtackas på scenen så tackades han på ett ganska roligt sätt:
-Då vill vi också tacka våra scenpojkar för ett fantastiskt jobb med alla påsättningar av mikrofoner och annat dylikt!

Ja och Issa kollade på varandra och började gapskratta. Dom enda som skrattade!

Kvällen avslutades med bankett och euskefeurat. Skulle upp och jobba 7 dagen därpå men jag ville inte missa en supertrevlig kväll så jag stannade ett tag.

Jag har alltid tyckt att revy har varit så himla trevligt och roligt! Jag har ibland tänkt att man själv kanske kommer bli ett litet revyspektakel någon gång i framtiden. Men sedan då jag ser revyer söderut som har en medelålder på kanske 21 så blir man imponerad. Man kanske inte behöver vara äldre för att vara rolig och spela lokalrevy. Spexiga och energifyllda "ungdomar" i en revy och ju minst lika underhållande som en missnöjd äldre dam som beklagar sig över allt och alla.


Nu måste jag rusa. Måste dra på mig mina inlines och rulla till step in! Nytt program väntar!!
Måste fara i god tid, första gången jag åker inlines på några år..........

Tjing! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar