onsdag 17 februari 2010

Extraknäck och knäskydd

Då lägger jag till provsmak på min lista för extraknäck. Torsdag och fredag står jag på Coop hela dagen och bjussar på korv. Jag kommer även att ha en fin keps på mig. Korv någon?
--
Idag har jag inhandlat ett knäskydd. Jag har i alla år haft vanliga knäskydd som dämpar vid fall (jag har en förmåga att alltid ramla pladask på golvet). Nu efter min operation så har min sjukgymnast sagt att jag helst ska undvika sådana skydd (De små musklerna i knät tränas inte upp om man har knäskydd). Men jag ville ändå ha något som värmer knät då jag fortfarande är stel runt knäleden. Så därför köpte jag detta skydd som både ger värme och stabilitet. Det får invigas ikväll.
Förresten, den 17/2 ... nya knät: 11 månader. Stort!


3 kommentarer:

  1. Åh, vad jag vill vara där du är nu! Få spela och känna sig som en i laget igen! :) Det är så kul att du klarade det och du ses såklart som en förebild :)

    SV; träningen går väl okej men baksida lår krånglar lite fortfarande. Jag ska till sjukgymnasten imorgon så då får vi se vad han säger ;)

    SvaraRadera
  2. sv: hehe, ja jag har ju också sett det! är ju glad att man är nersövd. i den filmen jag såg var de väldigt hårdhänta med det stackars knät. :P

    SvaraRadera
  3. sv: nej jag kan inte heller riktigt se när de sker. antingen väldigt tidigt när hon stakar igång eller kanske när hon försvinner ut ur bild ett tag innan hon lägger sig.

    det var en seriematch. seriefinal till och med. jag gjorde verkligen inget märkvärdigt. sprang bara fram och skulle sätta press och halkade på något sätt och översträckte knät. antar jag... haha, jag vet inte exakt.

    SvaraRadera