fredag 2 juli 2010

Längtan

Sitter och googlar: "Tillbaka till fotbollen efter två korsbandsskador". Letar och letar, hittar inget som låter övertygande. Är det dags att sluta när två knän har gått sönder? Blir lite smått tokig och nervös över att det inte kommer gå. Men samtidigt är jag beredd att försöka. Tänk om det smäller igen?

Jag tänker på alla som spelar fotboll eller handboll med ett opererat knä, det funkar ju alldeles utmärkt. Är det någon skillnad om man har två opererade knän?

Jag vill så gärna springa efter den där förbannade bollen!!!

4 kommentarer:

  1. en tjej i mitt lag har opererat korsbandet i båda knäna och hon spelar utan problem!! så det är absolut inte omöjligt även om det självklart är jättetufft. det är ju mycket värre om det hade varit samma knä som gick sönder igen. då är det ju en himla procedur där man måste fylla igen hålen från den gamla operationen med ben från höften och sen låta det läka i 6 mån innan man opererar igen (har hört att det går till så iaf, hehe).

    SvaraRadera
  2. ja alltså när jag tänker efter så vet jag fler som har opererat båda knäna. josefine öqvist i linköping bland annat. och nu har lisa ek i göteborg också dragit sitt andra knä.

    nej nu är det ju sommaruppehåll så jag har ju bara lekt en del med boll själv nu och det känns ju bra. ska börja lite försiktigt efter uppehållet 19 juli och sen 4 augusti ska jag till sjukgymnasten igen och efter det ska jag få börja vara med på träningarna på riktigt. sen får vi väl se hur det blir med matcher. jag skulle tycka att det var fruktanstvärt skönt att få "matchandet" avklarat den här säsongen även om det bara är ett inhopp på 5-10 min.

    SvaraRadera
  3. Förra året var det 19.0, men nu har det börjat med meritpoäng m.m. Så jag hade 18.80 med meritpoäng, så jag hade ingen aning... Men fy alltså.

    Hörde att Umeå hade 17.0 förra året. Men jag kan inte flytta dit :O Då får hela mitt handbollslag, familj o pojkvän flytta med.

    Mmmm, hoppas att du kommer in sen då. Vilken skola söker du in på :)

    SvaraRadera
  4. Ge inte upp! då har ju knät vunnit. skulle jag aldrig kunna leva med. har själv opererat korbandet (maj-10) så är på den nästan oändliga vägen tillbaka! :)

    SvaraRadera