torsdag 3 juni 2010

Operation före sommaren?

Idag har jag varit på läkarbesök hos ortopeden. Jag är alltid lika förväntansfull när jag sitter i väntrummet. Läser en gammal elle-tidning från 93 och fascineras av alla människor som går förbi i sina rockar och arbetskläder. Människor som hjälper andra människor, det är fint!

Läkaren vred och drog, konstaterade att korsbandet var av. Innan jag går så får jag ett glädjande besked. Jag kanske får operera mig FÖRE sommaren. Inom mig så skiner jag upp som en sol, men jag får bara ut; Det vore ju bra. Platt komentar. När jag tar hissen ner så blir jag lite arg på mig själv över att jag inte hoppade på honom och visade min sanna glädje. Det kanske hade påverkat honom så att operationen verkligen blir av. Mjamja, nu skiner jag iallafall som en sol fast regnet öser ner. TJOHOOOO! :-D
Just det... det var ju fortfarande bara kanske...

1 kommentar:

  1. åh härligt att det gick bra! hoppas på en tid så snabbt som möjligt nu då! :)
    här är det så att de stänger avdelningen som opererar typ alla korsbandet i hela östergötland nu i början av juni och öppnar inte förrän i augusti igen (semestrar och högre infektionsrisk ska tydligen vara orsaken). så sjukt segt för dem som ligger precis vid gränsen och får tid efter sommaren. :/

    SvaraRadera