måndag 14 juni 2010

Läkare är optimister, jag är en egoist

Det var ju för bra för att vara sant. Det blir tyvärr ingen operation före sommaren. Jag ringde till en sköterska på ortopeden och frågade om det blir av före sommaren. Det trodde hon absolut inte. Hon sa att läkare är optimister och lovar en massa saker. Så operationen blir senast den 1 september. Då har jag hela sommaren på mig att bli stark, för att sen bli svag och sen bli starkare än någonsin!

Jag har märkt att man blir en liten egoist när man väntar på operation. Jag, jag, jag ska få operera mig nu, nu, nu! Men så slår det mig att det finns en massa människor som har ont och besvär hela tiden på grund av olika skador som måste åtgärdas med operation. Det enda mitt knä gör är att hindra mig från att göra det bästa på sommaren. Inget annat. Så, jag tar till det ökända tålamodet :-)

Annars så njuter jag av ett litet sommarlov före sommarjobbet börjar.

1 kommentar:

  1. Du är ingen egoist fina Carro. "Den sjuke har blott en endaste önskan: att bli frisk" :)

    Snart är det din tur för operation, tiden går så fort min vän!

    SvaraRadera