lördag 8 maj 2010

Löpet

Det gick inte riktigt som jag hade tänk när jag gav mig ut i vårvädret för första löpet på väldigt länge. Jag joggade förvisso hela vägen till gymmet, men det kändes inte alls bra. Varje gång jag stampade i det vänstra benet så kände jag att knät var instabilt. Det gjorde liksom inte ont, men jag kände att benen skulle vika sig om jag skulle trycka på lite. Så varje löpsteg blev lite som: "hoppas det håller ända fram".

Så jag för väl avvakta lite grann... antingen bli starkare runt knät så det håller, fixa ett superskydd som håller knät på plats eller ta mig fram via cykel resten av våren & sommaren. Men det är väl såhär det är med ett avslitet korsband? Det borde väl jag veta?

Hatar: Alla inför-säsongen-repotage. Hmmfrr.
Älskar: Allt annat egentligen. Just idag: Mat, sm-finaler i handboll & sång.

2 kommentarer:

  1. tack! :)
    hahaa jaa. alltså jag är verkligen inte löpartypen men nu längtar jag efter att få gå ut och springa en mil! haha.
    hur går det för dig nu då? blir det op efter sommaren?

    SvaraRadera
  2. väntetider! det vänder ju verkligen upp och ner på hela tillvaron! ja, ring och tjata lite på dem! det brukar hjälpa. dåligt att du inte har fått träffa någon ortoped ens!

    tråkigt att knät inte klarar löpning... :( jag hade ju ändå turen att mitt knä var ganska bra innan op så jag kunde ju göra allt utan att spela fotboll (kunde säkert men fick ej) så jag förstår verkligen om du börjar klättra på väggarna. motionscykel är ju trots allt inte så jätteupphetsande! det är ju en frihet att bara kunna ta ett löpsteg...

    jo, det skulle jag absolut kunna göra. jag känner inte av knät så mycket så jag tror jag skulle klara av jobba. sen beror det väl kanske lite på vad det är för jobb men känns som jag skulle klara av det mesta trots allt. :)

    SvaraRadera