onsdag 2 februari 2011

Då och nu

Februari 2010.
Jag hade kommit tillbaka och börjat hittat matchtempot igen. Drar på mig en hjärnskakning som känns som ingenting, då jag har varit med om så mycket värre. Jag får vila några träningar vilket kändes ganska skönt med tanke på den urladdning en comeback innebär. Jag landar lite.
Det var den tredje februari det.

Februari 2011.
Imorgon, den tredje februari vaknar jag 05:45. Jobbar på barnehage 08:45-16.15 med mina trollungar. Jag är ofantligt trött när jag tar t-banan hem. Sen gäller det att hitta energin igen. Jag hittar den ofta. Ibland av en kaka, ibland av alla människor på trikken, ibland av pianospel av madde och issa, ibland av att titta när Milan och Barcelona spelar, ibland av att tänka på sommaren och fotboll i Oslo. Sedan drar jag iväg och fixar mitt knä. Jag trivs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar