måndag 19 april 2010

Operation efter sommaren

Dags att styra upp en planering för att fixa mitt knä.


Planer spricker ganska rejält när man drabbas av en skada, ännu mer när man måste opereras ännu en gång. Först är det den långdragna vådgaratin på tre månader som måste passera, sen rehab. Jag har ännu inte fått tid hos en ortoped, allstå ännu inte uppskriven på väntelistan för operation. Jag hoppas innerligt att jag får tid i maj. Om vårdgarantin håller så kommer jag att opereras i augusti.


Därefter början resan tillbaka. Igen. Mer laddad än någonsin. Efter sjukskrivningen drar jag och syrran till Norge. Rehaben följer förstås med. Men då är jag i Norge; annat land och andra träningslokaler. SKÖNT!
-
Idag har jag cyklat 1,7 mil på 30 min. Snart börjar jag springa. UTE! :-D

2 kommentarer:

  1. jag kan inte fatta att det ska behöva ta sån jäkla tid för att få tider! jag fick ju vänta på min operation i nästan 4 månader vilket är helt jäkla oacceptabelt. jag blir fortfarande arg bara jag tänker på det.

    hoppas de håller vårdgarantin för dig iaf! det är ju lite jobbigt det här med att sommaren kommer emellan eftersom de inte opererar då...

    SvaraRadera
  2. ja jag blev egentligen lovad tid (var dum och trodde att min klubb skulle fixa det här ganska snabbt) i december, sen januari, sen februari och sen blev det till sist i mars. så himla utdraget! min sjukgymnast fick jättedåligt samvete så nu när en annan tjej i mitt lag skadade sig fick hon sin korsbandsoperation på bara knappt 2 månader. och självklart är jag glad för hennes skull men jag är också arg för jag hade fasen nästan varit igång om jag hade fått tid så snabbt! nu blev hela säsongen förstörd istället. vad jag har fattat det som så måste klubben ha någon egen typ av försäkring eller kontrakt för att man ska få någon typ av förtur. annars är det tydligen nästan omöjligt att hoppa före i köerna om man inte har någon medicinsk orsak (ja annat än det att det där jäkla korsbandet är av då).

    jag pluggar på distans och frilansar som grafisk formgivare så det har ju fungerat ganska bra ihop med skadan trots allt.

    SvaraRadera