fredag 17 april 2009

Snö

Påsken spenderades i Ammarnäs. Jag har ju aldrig riktigt varit i fjällen så jag blev riktigt frälst av vad fjällvärlden hade att att bjuda på. Nästan alla har väl åkt skoter någon gång, alla har väl stekt pannkaka i muurikka, alla har väl legat i en snögrotta och solat. Men när man gör dessa saker i fjällen... vilken frihetskänsla! Det är någonting speciellt med vårat vita vinterlandskap.

Jag blev dock inte lika frälst i fjällen som Davids systers pojkväns bror som var i Sverige för första gången. Det var ganska roligt när denne spanjor sjönk ner i snön så att ena benet försvann. Han blev nästan rädd. Han visste inte riktigt hur snö fungerar.

Idag drar jag & David till Umeå till Davids syster. Vi blir där över helgen. Eftersom jag har tankar om sjuksköterskeprogrammet på Umeå universitet nästa år så kan det vara bra att börja göra sig bekant med Umeå stad. Det tar den tid med mitt dåliga lokalsinne.

Trevlig helg! :)

1 kommentar:

  1. Barrsan jag saknar dig!!
    Snart kommer jag hem och då kan vi mysa mycket!
    Vi måste ha skypedate snart!

    Glöm mig inte! Du är med mig här i Santa Barbara hela tiden älskade vän!

    SvaraRadera